Vi ser, at vores børn udvikler selvtillid, når vi giver dem passende udfordringer og støtter dem i også at klare modvind og svære situationer, som niver lidt.
Børn lærer bedst gennem både oplevelser, handling og forståelse – helhedslæring. Udeundervisning er en vigtig del af den daglige undervisning, der giver mulighed for konkret læring gennem oplevelse og handling. I klasseværelset tilføres den sidste læringsform – forståelsen – idet eleverne lærer om det de laver udenfor.
Vi underviser tæt på hverdagens problemstillinger og udfordringer
Engagement smitter og motiverer – så et engageret personale både i skole og børnehave er kernen i det gode læringsmiljø. Vi vægter samarbejdsfællesskaber på tværs i organisationen, da forskellige fagligheder er en styrke, når de drives af et fælles engagement på kerneopgaven.
Et stærkt og forpligtende forældreengagement er ligeledes en vigtig drivkraft og forudsætning for skolens fortsatte udviklingsproces. Det kommer til udtryk i mange forskellige arbejdsgrupper, hvor skolens og børnehavens forældre bidrager med mange forskellige kompetencer og reel arbejdskraft.
Fag, prøver og evaluering
Nr. Asmindrup friskole følger fælles mål for følgende fag:
Dansk, matematik, engelsk, tysk, geografi, biologi og fysik/kemi.
Vi tilbyder folkskolens afgangsprøve efter 9. klasse med undtagelse af kristendom. Vi tilbyder også afgangsprøven i madkundskab efter 8. klasse.
Se undervisningsmål for de enkelte fag i grundskolen hos Børne- og Undervisningsministeriet
Hvert år evaluerer vi undervisningen indenfor en af følgende faggrupper:
Humanistiske fag, Naturvidenskabelige fag, profilfag og kreative fag.
Seneste prøvekarakterer efter 9. klasse.
Se den seneste tilsynserklæring 21/22
Se den seneste undervisningsmiljøvurdering (2021/2022, gældende til 2024)